dinsdag 13 april 2010

Dag 44-45




Maandag 12 april: Bhairawa- Pokhara, 175 km
Vannacht ben ik heel ziek geworden, hele tijd overgeven en diarree, zeker van de hitte. Ben bijna de ganse nacht aan pot blijven zitten. Hotel was helemaal niet hygiënisch en ondertussen kon ik alle kamerdiertjes bestuderen. Geen verluchting (35°) en drinkbaar water,zag het even niet zitten.
’s Morgens met koorts in vertrokken. Eerste keer dat ik de rit totaal niet zag zitten maar de mannen bij mij trokken mij verder. Is het ook nog juist een kronkelende bergrit met veel bobbels in de weg. Als het nodig was stopten we. Een keer voelde ik me zo slap dat ik mij gewoon op de koude vloer voor een winkeltje liet vallen. Onmiddellijk werd mij een matje,een dekentje en kussen aangereikt. Ik maakte onmiddellijk de vgl. met wat als er thuis een Nepalees op de stoep zou liggen! Uiteindelijk ben ik er geraakt en was ik superblij.
En toen we de toeristische stad Pokhara binnen reden,wachtte ons een grote verrassing. Ik zag onze Hechtelse vriend Dré Goven langs de weg. Hij wilde ons verrassen maar we waren hem net voor. Hij is 5 weken geleden naar Bangladesh vertrokken en komt ons nu in Nepal tegemoet,samen met Nepalese vriend Karsang. Dit is echt leuk! We zijn nog niet helemaal op ons eindpunt maar merk al enige euforie in de groep. Iedereen lacht en is ontspannen. Voor deze eerste avond met Dré en Karsang moet ik passen maar hopelijk morgen beter.
Dinsdag 13 april: Vrije dag Pokhara
Niet te geloven maar Jef maakt met Jan en ludo nog een rit naar een bergdorpje, in de hoop een goed zicht te hebben op de besneeuwde bergtoppen zoals de Annapurna. 15 jaar geleden is hij tot aan het basiskamp getrokken. Vanmorgen zijn we ook al om 6u30 op het dak van het hotel gaan kijken. Kans is nu heel klein omdat het heel mistig is rond deze tijd,binnen een maand beginnen de moessonregens. Ik voel me weer beter en trek er alleen op uit,dat is altijd fijn omdat de mensen je dan vlugger aanspreken,zo drink ik even wat thee met sympathieke verkoper. ‘s Namiddags boottochtje op Fewa-meer naar Hindu-tempeltje op eilandje. Verder is Pokhara niets anders dan winkeltjes,cafeetjes,hotels en veel trekkers van over heel de wereld.
Fotootjes volgen nog een keer

2 opmerkingen:

  1. Hallo Carine en Jef,
    de laatste loodjes wegen het zwaarst en zeker als je ziek bent.
    Maar gelukkig is de eindstreep in het vooruitzicht. Hopelijk ben je vlug weer op de been en kan je toch genieten van je aankomst in KATHMANDU.
    Groetjes Wendy Kesters

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    Het einde komt in zicht!
    Zo te zien een schitterend avontuur met veeeel verhalen achteraf.
    Nonkel ludo al veel cadeautjes gekocht, maar zooo blij heb ik hem nog nooit gezien met een pakske ;)
    Nog veel plezier gewenst aan alle medereizigers en tot tot...

    Groetjes Philip

    BeantwoordenVerwijderen